Notícies

Com conduir sobre mullat

Publicat el 26/09/2016

Un dels fenòmens que comporta major risc en la conducció és el acuaplanin. Es produeix quan un vehicle circula sobre una superfície amb una pel·lícula d'aigua i els pneumàtics no són capaços de desallotjar la quantitat suficient de líquid per seguir en contacte amb el paviment. Referent a això hi ha quatre factors que hi intervenen:

1. Velocitat de circulació: a major velocitat més risc de patir acuaplanin.

2. Pressió del pneumàtic: amb baixa pressió afavoreix l'acumulació d'aigua.

3. Profunditat del dibuix pneumàtic: com menys profunditat del dibuix del pneumàtic menys quantitat d'aigua podrà evacuar. Segons la reglamentació la profunditat mínima legal és de 1,6 mm però es recomana el canvi de pneumàtic quan la profunditat és inferior a 2 mm.

4. Gruix de la capa d'aigua: a major gruix més possibilitats de acuaplanin.

Malgrat que la conducció sobre mullat és una de les lliçons incloses per treure el carnet de conduir la veritat és que fins el conductor no es veu embolicat en aquestes circumstàncies no sap del cert com manejar-. En qualsevol cas és aconsellable conèixer la teoria per no improvisar sobre la marxa.

Pots ampliar informació accedint a la notícia Cómo conducir sobre mojado.

902 110 120